sâmbătă, 19 septembrie 2009

Manifest...

Tocmai s-a terminat prima saptamana de scoala din anul scolar 2009-2010...ca de obicei domnii profesori vin cu multe cereri...de manuale pe care ar trebui sa ni le ofere scoala,de culegeri auxiliare al caror autori sunt ei...Si invatamantul Romanesc este gratuit si obligatoriu pana la clasa a XII a...Zilele trecute,citeam intr-un ziar cererile elevilor catre profesori,inspectorate si minister...

Domnilor profesori,

1.Nu ne mai cereti bani cu nemiluita!
2.Predati-ne lucrurile importante din manuale!
3.Nu ne mai "omorati" cu materie-balast!
4.Lasati-ne pe noi sa decidem ce cadori va dam!
5.Nu ne mai bagati pe gat manuale agramate sau neacreditate pe care le impuneti numai pentru ca le-ati scris dumneavoastra sau prieteni de-ai dumneavoastra.
6.Nu "sariti"peste orele de sport,desen sau de muzica.
7.Nu mai "umflati" preturile unor cumparaturi necesare.
8.Nu mai faceti meditatii dupa program contra-cost,care sa suplineasca notele mici sau nepredarea materiei la orele de curs.
9.Nu ne mai xerocopoati diverse materiale necesare pentru clasa la preturi de cateva ori mai mari decat cele de pe piata!
10.Nu ne mai fortati sa cumparam reviste la preturi umflate!
11.Nu mai faceti excursii inventate doar pentru a stoarce un comision consistent!
12.Nu ne mai cereti bani pentru dotarile din clase:perdele,galerii,fete de masa,materiale didactice,marker pentru scris pe tabla,proiectoare,combine muzicale.
13.Vrem sa ne facem uniformele la ce croitor vrem noi,nu la cel al scolii care cere sume mult mai mari decat cele practicate pe piata libera!
14.Nu mai vrem fotografii facute apoi distribuite la preturi astronomice.
15.Nu mai cereti parintilor sa stranga bani pentru cadourile destinate unor cadre didcatice ori"domnului director".Ocaziile sunt nesfarsite:zile de nastere,onomastice,sarbatori(Mos Nicolae,Craciun,Paste),zile speciale(1 si 8 martie)
16.Nu mai vrem robe sau coronite pentru absolvire confectionate neaparat de croitoreasa domnului profesor sau a doamnei profesoare!De multe ori,modelul si culoarea sunt alese astfel incat sa nu se gaseasca in comert,unde preturile sunt de 5-6 ori mai mici.
17.Nu mai vrem ca paza in scoli sa fie platita de familiile noastre,care dau lunar sume consistente pentru a-si sti copiii in siguranta.
18.Nu mai vrem diplome si cadouri la sfarsit de an la preturi exagerate.
19.Nu ne mai obligati sa cumparam caietele speciale cerute de profes0r pentru fiecare disciplina in parte.De multe ori,parintii elevilor sunt obligati sa cumpere astfel de caiete in fiecare semestru scolar.
20.Izolati-i pe elevii violenti!
21.Reduceti numarul de ore la scoala!

Cererile nu sunt facute de mine,insa sunt de acord cu aceste...as mai pune unele in plus,insa astept reactiile celor ce ne conduc...

9 comentarii:

Anne spunea...

si eu sunt de acord cu ele, bine ar fi de ar tine cineva cont :)

Printre Ganduri spunea...

si eu mi-as dori sa se tina cont,macar de cateva dintre ele...am progresa mult...

diana spunea...

si noi platim un gardian care nu face nimic toata ziua.
nu ca asta m-ar deranja. decat sa stea pe capul nostru si sa nu ne lase peste drum pana la xerox sau magazin, mai bine asa.
dar nu inteleg de ce trebuie platit din banii nostri pt asta.
de fapt, daca ar fi dupa mine, gardianul ar trebui sa fie platit din fondul scolii sau nu ar mai exista.
oricum, eu nu-i prea simt prezenta. e tare discret:))

Printre Ganduri spunea...

Clasa noastra,in frunte cu diriginta,s-a pus contra fondului scolii,care este ilegal si nu l-am mai platit...in ceea ce priveste gardianul...mai vezi din cand in cand un jandarm care sta la intrare...

Cristina Airinei spunea...

am avut norocul si nu prea m-am lovit de toate astea, ce-i drept am cumparat manuale, dar erau la fel pt toti, banii de cadouri nu am dat decat daca am avut noi vreun profesor preferat, care le meritau, iar fondul clasei nu stiu cat de legal sau ilegal, dar mereu a fost rezonabil

Printre Ganduri spunea...

Invatamantul romanesc este gratuit...daca se strang bani in scoala(fondul clasei,al scolii,pentru diferite activitati),se strang in mod ilegal...
Bine ai venit pe blogul meu:)

Kazzy spunea...

nici nu mai stiu cati bani am dat pe la scoala in decursul celor 12 ani...si nu ai sa vezi ca se va schimba ceva in viitorul apropiat. cel mai probabil si copiii nostri vor pati acelasi lucru.

Fairy` spunea...

Ai in totalitate dreptate, dar nu ajuta cu nimic... din pacate.
Eu am ales sa merg la meditatie la matematica pentru a trece clasa. Cei care nu eram la meditatie, nu eram scosi din 2 si 4. Meditatia m-a ajutat, nu pot sa spun ca nu. Am inteles lucruri multe pe care in clasa nu puteam sa le pricem pentru ca el in clasa nu statea sa explice.
Si daca nu intelegi matematica, nu are cum sa iti placa. Mie mi-a placut, dar a trebuit sa dau bani pentru asta.

Printre Ganduri spunea...

Scopul cu care ma agit aici este descarcarea...Stiu ca nimeni nu va lua in seama ce am scriu eu aici...